honlap borítókép

ONLINE SZÍNHÁZI JÁTÉKAINK

ONLINE résztvevő színházi előadások és foglalkozások általános és középiskolás diákok (osztályközösségek) számára

A pandémia alatt néhány olyan előadás, színházi játék tervét is elkészítettük, amelyet ONLINE is meg lehet tartani. Nem titkoljuk, hogy a “szívünk vérzik” valamelyest, hisz a legnagyobb jószándék, kreativitás mellett is veszteségekkel kell számolni egy élő színházi játékhoz képest. Ennek tudatában vágtunk bele ebbe a projektbe és természetesen a legjobb tudásunk szerint dolgoztunk azon, hogy magas szakmai minőséget jelentő változatokat találjunk ki. Minden  esetben nagyon számítunk a jelen lévő pedagógus kolléga segítségére! Mostanra már egy komolyabb repertoárt tudunk kínálni az iskolák / osztályok számára. Minden érdeklődővel “élőben” szeretnénk találkozni és játszani (a biztonsági intézkedések betartása mellett), azonban, ha ez mégsem jöhet létre, akkor válasszatok az alábbi lehetőségek közül! (Tapasztalataink szerint jobban működnek azok az online alkalmak, mikor mindenki otthon, a saját számítógépe előtt vesz részt a játékban, mint azok, mikor az osztály egy légtérben van ugyan, de egyetlen kivetítő és mikrofon áll a rendelkezésünkre.)

JÁTSZÓTÉR

Színházi játék a kortárs erőszakról az általános iskolák 5-6. osztályosai számára.  A játék megvalósulhat úgy, hogy a diákok otthon vannak, illetve az osztályteremben is, amennyiben rendelkezésre áll egy laptop, megbízható WI-FI kapcsolat, egy projektor és egy külső mikrofon. A pedagógust a megelőző napon felkészítjük, hogyan tudja segíteni legjobban a foglalkozást. A játék ideje kb. 90′.

TENGERPART

Színházi játék a közöny és az emberség fogalmáról, megtörtént eset alapján, középiskolások számára.  A játék megvalósulhat úgy, hogy a diákok otthon vannak és az osztályteremben is, amennyiben rendelkezésre áll egy laptop, megbízható WI-FI kapcsolat, egy projektor és egy külső mikrofon. A pedagógust a megelőző napon felkészítjük, hogyan tudja segíteni legjobban a foglalkozást. A játék ideje kb. 105′.

TISZTÁS

Színházi játék a közösség és a szabályok fogalmáról az általános iskolák 3-4. osztályosai számára.  A játék megvalósulhat úgy, hogy a diákok otthon vannak és az osztályteremben is, amennyiben rendelkezésre áll egy laptop, megbízható WI-FI kapcsolat, egy projektor és egy külső mikrofon. A pedagógust a megelőző napon felkészítjük, hogyan tudja segíteni legjobban a foglalkozást. A játék ideje kb. 90′.

FŰ ALATT

Színházi játék a szabályok átlépéséről, a felelősség fogalmáról az általános iskolák 7-8. osztályosai és középiskolások számára.  A játék csak úgy valósulhat meg, ha a diákok otthon vannak. A játék ideje kb. 90′.

ARS ELŐADÁSOK ONLINE

Decemberre kidolgoztuk két új, szeptemberben bemutatott ARS színházi játékunk online változatát is. FÉNYESKEDJÉK NEKI című előadásunk a középiskolásoknak, LABIRINTUS című előadásunk az általános iskolák 5-6. évfolyamos diákjainak szól. Részletesebb ismertetőt az ELŐADÁSOK menüpont alatt találtok.

Elérhetővé vált a KÉPSZÍNHÁZ – CSOPORTÉPÍTŐ FOGLALKOZÁSunk is, mely egy bármely korosztályra szabható online színházi játék, ami főként a csoportos tablóképek készítésére és elemzésére, az Augusto Boal-féle képszínházi modellre épít.

Elkészült BOSZORKÁNYÜLDÖZÉS című játékunk online filmes változata is óvodások számára. A film mellé online bejelentkezést is kínálunk, ahol az előadásban látható két színész beszélget és játszik kicsit a kicsikkel!

Bármely színházi játékunk online változatára jelentkezni továbbra is Petró Julianna kolléganőnknél lehet a petro.julianna@kavaszinhaz.hu címen, és kérjük, úgy tervezzetek, hogy ezekért a programokért is kérjük minden csoporttól az egyszeri, 20.000 Ft-os hozzájárulást!

Komplex színházi nevelési előadás

A komplex színházi nevelési előadás (Theatre in Education – TiE) olyan színházi nevelési program, amelyben a színház eszközeivel elkészített jelenetek, jelenetsorok és a hozzájuk kapcsolódó beszélgetések, valamint a sajátos esztétika alapján illeszkedő interaktív munkaformák révén megvalósuló feldolgozás-továbbgondolás dramaturgiailag szerves egységet képez.  Az előadások témája mindig valamilyen erkölcsi / társadalmi probléma, ami az embert mint a jelenben élő közösségi lényt vizsgálja. Olyan műfaj, ahol a nézőt helyezik a középpontba és módszerré vált az alkotó résztvevői jelenlét megteremtése. Ezekben az előadásokban nem az üzenet átadása, hanem a dilemma középpontba helyezése a cél. Az alkotók igyekeznek olyan kérdést, problémát hangsúlyossá tenni, aminél a többszempontúság, a több nézőpontból való vizsgálódás elkerülhetetlen. Fórumot hoznak létre, ahol egyeztetni lehet a véleményeket, ütköztetni a gondolatokat annak érdekében, hogy párbeszéd alakuljon ki a résztvevők között. Párbeszéd a különböző értékrenddel, világlátással egy osztályban ülő diákok között, párbeszéd diákok és felnőttek között. Ezek az előadások felfoghatók performatív társadalmi beavatkozásokként is.

Értelmező és kapcsolódó fogalmak

interaktív színház / alkalmazott színház (applied theatre) / performatív módszer / színházi nevelés / komplex színházi nevelési előadás / társadalmi beavatkozás / drámapedagógia / részvételi színház / TiE - Theatre in Education / színházpedagógia / politikai színház / konstruktivista pedagógia / nemformális oktatás/ közösségi színház (community theatre) /

Share on facebook
Share on print
Share on email