CSG-7135

SZEMFÉNYVESZTŐ

komplex színházi nevelési (TiE) előadás az általános iskolák első osztályosai számára

Színházi játékunkban doktor néni érkezik az iskolába, hogy megvizsgálja a gyerekeket. Sanyi bácsinak  – ő a doktor néni sofőrje – azonban rettenetes gyanúja támad: talán a doktornő valójában boszorkány. Úgy alakul a helyzet, hogy közösen mesélnek az ovisoknak a rózsát nevető, gyöngyöt síró királylány kalandjairól, s közben az is kiderül, ki a boszorkány, s hogy lehet őt legyőzni. Az előadás több ponton lehetőséget ad arra, hogy a nézők résztvevőkké váljanak. (Nagy örömmel fogadjuk, ha az előadás után a gyerekek – az előadást valamilyen formában megelevenítő, feldolgozó – rajzai eljutnak hozzánk.)

Színész-drámatanárok: Boznánszky Anna – Benkő-Kovács Gergő / Takács Gábor
Író: Romankovics Edit
Látványtervező: Kiss Gabriella
Rendező: Romankovics Edit
Az előadás hossza: kb. 60’

A Bárdos Lajos Általános Iskola első osztályosainak rajzai

Kérjük előadásunkra való jelentkezésnél  Frigyesi Esztert keressék.

Frigyesi Eszter

frigyesieszter@kavaszinhaz.hu

A komplex színházi nevelési előadás (Theatre in Education – TiE) olyan színházi nevelési program, amelyben a színház eszközeivel elkészített jelenetek, jelenetsorok és a hozzájuk kapcsolódó beszélgetések, valamint a sajátos esztétika alapján illeszkedő interaktív munkaformák révén megvalósuló feldolgozás-továbbgondolás dramaturgiailag szerves egységet képez.  Az előadások témája mindig valamilyen erkölcsi / társadalmi probléma, ami az embert mint a jelenben élő közösségi lényt vizsgálja. Olyan műfaj, ahol a nézőt helyezik a középpontba és módszerré vált az alkotó résztvevői jelenlét megteremtése. Ezekben az előadásokban nem az üzenet átadása, hanem a dilemma középpontba helyezése a cél. Az alkotók igyekeznek olyan kérdést, problémát hangsúlyossá tenni, aminél a többszempontúság, a több nézőpontból való vizsgálódás elkerülhetetlen. Fórumot hoznak létre, ahol egyeztetni lehet a véleményeket, ütköztetni a gondolatokat annak érdekében, hogy párbeszéd alakuljon ki a résztvevők között. Párbeszéd a különböző értékrenddel, világlátással egy osztályban ülő diákok között, párbeszéd diákok és felnőttek között. Ezek az előadások felfoghatók performatív társadalmi beavatkozásokként is.

Értelmező és kapcsolódó fogalmak: interaktív színház / alkalmazott színház (applied theatre) / performatív módszer / színházi nevelés / komplex színházi nevelési előadás / társadalmi beavatkozás / drámapedagógia / részvételi színház / TiE – Theatre in Education / színházpedagógia / politikai színház / konstruktivista pedagógia / nemformális oktatás/ közösségi színház (community theatre) /