B7F63E8D-023A-4A3B-B57C-915C7B1C509D

Nem lehetetlen lenni

Komplex színházi nevelési (TiE) előadás a középiskolák 10., 11. és 12. évfolyamosai számára
 
a 30 éves Kerekasztal és a 25 éves Káva koprodukciója
 
A Vida József Színház demokratikusan működik évtizedek óta. Tagjai elkötelezett, szakmailag elismert művészek. Történetünk a nagy krízis napján kezdődik, amikor minden körülmény összefogni látszik ellenük. Már csak egy hajszál választja el öket attól, hogy kimondják: lehetetlen lenni, amikor megérkezik Hamlet királyfi egy megfontolandó ajánlattal…
 
A Shakespeare-dráma motívumai alapján készült előadás során a fiatalok társadalomban betöltött szerepéről, cselekvési lehetőségeikről játszunk együtt a résztvevőkkel.
 
Bemutató: 2022. szeptember 14. 
 
Szereplők: Boznánszky Anna, Gyombolai Gábor, Kardos János, Lipták Ildikó, Milák Melinda, Nyári Arnold, Szalai Ádám
 
Színházi nevelési konzulens: Patonay Anita
Zeneszerző: Eklics Dániel
Zenei konzulens: Jobbágy Kata
Díszlet: Jeli Sára Luca
Jelmez: Molnár Anna
Dramaturg: Hajós Zsuzsa
Írta és rendezte: Vilmos Noémi
 
Az előadás színházi stúdiótérben megvalósítható.
 
A komplex színházi nevelési előadás (Theatre in Education – TiE) olyan színházi nevelési program, amelyben a színház eszközeivel elkészített jelenetek, jelenetsorok és a hozzájuk kapcsolódó beszélgetések, valamint a sajátos esztétika alapján illeszkedő interaktív munkaformák révén megvalósuló feldolgozás-továbbgondolás dramaturgiailag szerves egységet képez.  Az előadások témája mindig valamilyen életkori, erkölcsi vagy társadalmi probléma / jelenség, ami az embert mint a jelenben élő közösségi lényt vizsgálja. Olyan műfaj, ahol a nézőt helyezik a középpontba és módszerré vált az alkotó résztvevői jelenlét megteremtése. Ezekben az előadásokban nem az üzenet átadása, hanem a dilemma középpontba helyezése a cél. Az alkotók igyekeznek olyan kérdést, problémát hangsúlyossá tenni, aminél a többszempontúság, a több nézőpontból való vizsgálódás elkerülhetetlen. Fórumot hoznak létre, ahol egyeztetni lehet a véleményeket, ütköztetni a gondolatokat annak érdekében, hogy párbeszéd alakuljon ki a résztvevők között. Párbeszéd a különböző értékrenddel, világlátással egy osztályban ülő diákok között, párbeszéd diákok és felnőttek között. Ezek az előadások felfoghatók performatív társadalmi beavatkozásokként is. Értelmező és kapcsolódó fogalmak: interaktív színház / alkalmazott színház (applied theatre) / performatív módszer / színházi nevelés / komplex színházi nevelési előadás / társadalmi beavatkozás / drámapedagógia / részvételi színház / TiE – Theatre in Education / színházpedagógia / politikai színház / konstruktivista pedagógia / nemformális oktatás/ közösségi színház (community theatre) /