Kőbe vésve / Káva Színház

Drámaórák

Általános és középiskolai osztályok, különböző csoportok, szervezetek tagjai számára rendszeresen kínálunk és készítünk olyan drámás játékokat, melyek elvi alapjai megegyeznek az ARS előadások elvi alapjaival és az alkalmazott módszerekben is nagyon sok a hasonlóság. Ezek a játékok rendszerint két színész-drámatanár segítségével akár az iskolai térben is megvalósulhatnak, technikai igényeik rendszerint nagyon alacsonyak. Természetesen itt is történetekkel, helyzetekkel és színházi eszköztárral dolgozunk. A komplex színházi játékok során nem hagyományos szerepet kínálunk nézőinknek. Az előre elkészített színházi jeleneteket / jelenetsorokat újra és újra megszakítja egy-egy interaktív játék, melynek célja, hogy a nézők-résztvevők érzelmeiken keresztül közösen gondolkodjanak és cselekedjenek, fórumot teremtve arra, hogy egy fontos emberi problémát megvizsgáljanak és alkotó módon kifejezzék a felkínált problémához való viszonyukat.

Játékidő: 120’-180’

A játékok megvalósításának ára rendszerint a megrendelő és a csoport közti egyezség kérdése. Lehetőség van – előzetes egyeztetés és tervezés alapján – adott csoportra szabott játékok elkészítésére / megvalósítására is.

Drámaóráink

TISZTÁS című játék – az általános iskolák 3-4. osztályosainak a közösség és a szabályok fogalmáról

FŰ ALATT című játék – az általános iskolák 8. és a középiskolák 9. osztályosainak számára

Egy osztálykirándulás, egy jófej tanár és egy „nehéz” osztály története. Két pedagógusnak kellene vinni a gyerekeket a kirándulásra, de végül egyedül viszi el őket az egyik. A kiránduláson a szabályokat a gyerekek közösen állítják fel, viszont egy éjszaka egy fiú és egy lány lebukik füvezés miatt, ez természetesen kiderül és a tanárt kirúgják, amiért egyedül vitte el az osztályt kirándulni. Ezen a kerettörténeten keresztül vizsgáljuk a felelősség és az ígéretek témakörét. 

A TALÁLT RUHA című játék – 3-4-5. évfolyamosok számára.

A drámaóra arra a kérdésre koncentrál, hogy a társadalmi és anyagi különbségek hogyan hatnak az életünkre, a barátságainkra és a döntéseinkre.

Vajon lehetséges-e  kivonnunk magunkat ezek alól a láthatatlan szálak hatása alól, akár hazugságok árán is? 

Peti és Bence barátsága képes lesz-e elszakítani ezeket a szálakat?

A drámaóra 90 perc hosszúságú és nagyban épít a résztvevő gyerekek aktivitására.

TENGERPART című játék – középiskolások és felnőttek számára a közöny, az emberség fogalmairól

JÁTSZÓTÉR című játék – az általános iskolák 5-6. osztályosainak a csoporton belüli erőszak fogalmáról

PLASZTIK című játék – 7-8-9. évfolyamosok számára.

A színházi játék története egy alternatív jövőben játszódik, ahol a környezettudatosság és a fenntarthatóság már nem elérhetetlen álom, hanem a világ működésének alapköve. Az emberi társadalom egy globális rendszerben él a Földön. A közösségek szerepe és működése szigorúan szabályozott, ezzel védve törékeny egyensúlyát a megszerzett környezeti fenntarthatóságnak. A közös munka során arra keressük a választ, vajon egy ilyen helyzetben hol lehetnek a határai az egyén szabadságának, torzulhat-e annyira a közösségi érték, hogy az emberségünket veszélyeztesse.

Drámaóránkat elsősorban olyan osztályoknak ajánljuk, akiket foglalkoztat a jövőről való gondolkodás és a környezettudatosság. 

A VILÁG, AHOGY MI LÁTJUK című drámaóra – általános iskola 3. osztálytól ajánlott, középiskolásoknak is!
A drámafoglalkozás egy  pedagógusok által sokszor ritkábban látott oldalát mutatja meg az osztálynak. Az ön és társismereti gyakorlatokal  és az állóképekkel végzett játékok arra kérdésre keresik a választ, hogy mi a fontos számunkra most, itt ebben az pillanatban, mi az ami  érdekel, bánt vagy megnyugtat? És bár ez sokszor a válaszok meglepőek és elgondolkodtatóak de ugyanakkor érdekesek  is, hiszen ez egy játék.