Igaz történet alapján

Alkotók

Rövid tartalom

komplex táncszínházi nevelési előadás az általános iskolák 6-8. évfolyamosainak

a Nemzeti Táncszínház, a Közép-Európa Táncszínház, a Káva Kulturális Műhely és a Bethlen Téri Színház közös produkciója

Az Igaz történet alapján című előadás fókuszában egy széthulló család áll (gyerekeit egyedül nevelő anya, útkereső kamaszfiú, szkeptikus kamaszlány és távollevő apa) Történetükön keresztül a 12-14 éves résztvevőkkel arról gondolkodunk közösen, hogyan őrizze meg az emberségét (és a gyerekségét) valaki egy széthulló családban? A komplex előadás egymásra épülő és egymásba kapcsolódó szöveges színházi jelenetekből, táncszínházi jelenetekből, verbális és mozgásos interaktív részekből áll. A foglalkozások 150 percesek (egy szünettel), minden alkalommal egy osztály részvételével.

Színész-drámatanárok és táncművészek: Joó Renáta,  Gyevnár Réka, Horváth Adrienn, Nagy Csaba Mátyás, Mádi László, Milák Melinda, Kardos János, Szilvási Anna

Író, dramaturg: Róbert Júlia

Színházi nevelési konzulens: Takács Gábor

Látványtervező: Kiss Gabriella

Technika: Fogarasi Zoltán

Koreográfus: Kun Attila

Rendező: Sereglei András

Jelentkezés: Varga Nikoletta 0630/8153580, varga.nikoletta@tancszinhaz.hu

A komplex színházi nevelési előadás (Theatre in Education – TiE) olyan színházi nevelési program, amelyben a színház eszközeivel elkészített jelenetek, jelenetsorok és a hozzájuk kapcsolódó beszélgetések, valamint a sajátos esztétika alapján illeszkedő interaktív munkaformák révén megvalósuló feldolgozás-továbbgondolás dramaturgiailag szerves egységet képez.  Az előadások témája mindig valamilyen erkölcsi / társadalmi probléma, ami az embert mint a jelenben élő közösségi lényt vizsgálja. Olyan műfaj, ahol a nézőt helyezik a középpontba és módszerré vált az alkotó résztvevői jelenlét megteremtése. Ezekben az előadásokban nem az üzenet átadása, hanem a dilemma középpontba helyezése a cél. Az alkotók igyekeznek olyan kérdést, problémát hangsúlyossá tenni, aminél a többszempontúság, a több nézőpontból való vizsgálódás elkerülhetetlen. Fórumot hoznak létre, ahol egyeztetni lehet a véleményeket, ütköztetni a gondolatokat annak érdekében, hogy párbeszéd alakuljon ki a résztvevők között. Párbeszéd a különböző értékrenddel, világlátással egy osztályban ülő diákok között, párbeszéd diákok és felnőttek között. Ezek az előadások felfoghatók performatív társadalmi beavatkozásokként is.

Értelmező és kapcsolódó fogalmak: interaktív színház / alkalmazott színház (applied theatre) / performatív módszer / színházi nevelés / komplex színházi nevelési előadás / társadalmi beavatkozás / drámapedagógia / részvételi színház / TiE – Theatre in Education / színházpedagógia / politikai színház / konstruktivista pedagógia / nemformális oktatás/ közösségi színház (community theatre) /